Coaching

Coaching je zajednički rad klijenta i coacha (jedan na jedan), usmjerenog na dostizanje ciljeva, poboljšanje postojećih ili učenje novih vještina, ukratko unaprijeđenije poslovnog i osobnog života. Coaching je prvenstveno usmjeren od sadašnjosti prema budućnosti. Tako će coach i klijent istraživati, planirati i realizirati putove napretka, ne upuštajući se u dugotrajne analize prošlosti. Iskustva iz prošlosti služe tek kao referenca ili inspiracija za nove odluke, promjene i sl. 

Cilj coachinga može biti neki rezultat (npr. povećanje prodaje za 7%), uklanjanje barijere (npr. strah pred javnim nastupom), vještina (npr. planiranje vremena) i puno toga drugoga – u skladu s klijentovim željama i potrebama.
 
Coaching je metoda razvoja budućnosti, djelotvorna, usmjerena na pojedinca i njegove/njene potrebe. Vremenski i organizacijski, coaching je vrlo jednostavan, pogotovo ako koristite on-line tehnologiju.
 
Primjeri coaching suradnje:
 
  • Klijent (dosadašnji kreativni stručnjak) coachingom razvija svoje kompetencije kako bi postao uspješni izvršni direktor.
  • Vrlo uspješan prodajni predstavnik tokom coachinga radi na vještinama upravljanja vremenom i planiranja.
  • Klijentica mijenja karijeru i istražuje svoje talente u potrazi za novim usmjerenjem i poslom.
  • Klijentica radi na samopouzdanju, vlastitim vrijednostima i ciljevima, te pregovaračkim vještinama potrebnim za uspješnu karijeru poduzetnice.
  • Voditelj organizacije traži načine podrške kako bi učinkovitije vodio ljude u organizaciji koji su geografski dislocirani od sjedišta tvrtke te imaju znatne razlike u uspješnosti/rezultatima.
  • Voditeljica tima ima novu poslovnu ponudu unutar organizacije. Prihvaćanje atraktivne ponude znači napuštanje sadašnje funkcije koju jako voli. Što odlučiti u kratkom vremenskom roku? 
Kako coaching izgleda?
Klijent će na prvom razgovoru iznijeti svoje želje i provjeriti odgovara li mu/joj način rada coacha. Taj je prvi, polusatni razgovor besplatan. 
 
Coach i klijent će dogovoriti nastavak suradnje, odnosno minimalni broj coaching sesija koji će donijeti tražene rezultate. 
 
Sam coaching može se odvijati uživo, telefonom ili pomoću on-line tehnologija.
Kad se radi o korporativnom okruženju, pored ciljeva pojedinca, uzimaju se u obzir i ciljevi organizacije. Važno je pri tome odrediti je li naručitelj pojedinac, ili organizacija, koja ciljeve coachinga tada postavlja u skladu s razvojnim planovima i programima.